O nás

wearetreed: Přejeme si svět bez zbytečného odpadu

 


O co nám jde?: Naším hlavním cílem je poskytnout vám alternativu k běžným plastovým nabíječkám, kabelům a dalším doplňkům pro práci i volný čas v současném životě plném technologií.



Jak to děláme?: 
 Všechny naše produkty jsou navrženy a vyrobeny v České republice podle zásad cirkulární ekonomiky – s maximálním využitím obnovitelných, kompostovatelných nebo recyklovaných materiálů. K dosažení plného potenciálu udržitelnosti využíváme místní zdroje, dáváme lidem v regionu práci a rádi při tom spolupracujeme s dalšími ekologicky zaměřenými firmami.


A proč?: Protože nechceme jenom nadávat u piva. Ale pokusit se udělat něco s tím, aby se naše děti neutopily v elektroodpadu. Vůbec nám nejde o politiku. Ekologii bereme hlavně logicky. A v tomhle je matematika neúprosná – víc jednorázových produktů = víc odpadu. Utopit se v odpadcích snad nechce nikdo, ne?



wearetreed příběh: Ze stodoly v Bludově přes Japonsko a Las Vegas až k vám domů

Kapitola I: Hecneme se a uvidíme

Byla pandemie, byli jsme jako všichni ostatní zavření doma. Jednoho podzimního dne roku 2020 zavolal Roman svému kamarádovi Tomášovi. Na videohovoru mu ze svého berlínského bytu ukazoval svůj kovidový projekt. Jednoduchou dřevěnou destičku, která nabíjí telefon. Poměrně obyčejný každodenní produkt ale mezi námi vyvolal debatu o tom, proč se vlastně v Evropě tak málo vyrábí věci rukama, jak moc jsme závislí na zboží z Asie, které je sice levné, ale lidé při jeho výrobě doslova trpí a když vypadne dodavatelský řetězec, ochromí to půlku světa.

A tak jsme si řekli, že v té trochu depresivní a bezmocné situaci kolem nás zkusíme vytvořit něco, co udělá radost nám, našim rodičům i kamarádům. A třeba se to chytne. Ze srandy jsme si řekli, že se hecneme a spustíme kampaň na Kickstarteru - americkém serveru, kde můžete vybírat peníze na projekty od lidí. U nás existuje podobně HitHit nebo Startovač.

Dali jsme si pár šílených podmínek:

  • Výroba kampaně musí stát do 100 euro, tedy něco přes 2 500 Kč.
  • Všechno, co děláme musí být maximálně neotravné.
  • Produkt do crowdfundingu dáváme tak, jak jsme ho schopni vyrobit a nevymýšlíme si pohádky, které nikdy zákazníkům nedodáme. (Divili byste se, ale tohle je na Kickstarteru velmi častý nešvar.)

A tak jsme se do toho pustili. Zavolali jsme kamarádce grafičce Lucii, uvrtali ji do toho, udělali logo, naklikali web v angličtině, nafotili fotky, natočili video, vytvořili grafiku a zkrátka ukecali koho se dalo, aby nám za něco dobrého a lahev pálenky k tomu pomohl. Datum spuštění jsme si dali na 26. 4. 2021. Týdny před spuštěním připomínaly montáž z filmů o úspěšných startupech a strašně nás to chytlo. Nekonečné hodiny u počítače, telefonáty, designování, klikání, předělávání, stříhání, lamentování a stresu. Na druhou stranu neskutečný nával energie, která nás hnala kupředu. Bylo super dělat něco čistě vlastního, na co můžeme být pyšní a hlavně něco, co nám dává sakra smysl. I kdyby to nemělo vyjít, je to přeci jenom experiment za 100 euro. 

Kickstarter-cover-2

No, koukněte se sami níže, kde můžete vidět video, do kterého jsme všechnu tuto energii dostali, a kterým jsme lidi na kampaň lákali – ano, tušíte správně skoro všechen rozpočet padl na skvělý hlas pána z Irska, který nám video namluvil. Pro české titulky klikněte na ozubené kolečko a vyberte češtinu.

Puštěno! Vybráno? Co dál...

V den spuštění jsme ze zatajeným dechem sledovali, jak se kampaň dostává na vřejnost. Rozposlali jsme ji všem známým, dali si ji na vlastní sociální sítě a čekali, co bude. K našemu údivu se to lidem fakt líbilo a začaly se objevovat první pozitivní komentáře a dokonce i přispěvatelé. Za 24 hodin jsme vybrali 50 % našeho cíle. Zbývalo ještě 29 dní kampaně a nám se fakt ulevilo. Vypadalo to, že to klapne. I bez rozpočtu na marketing, bez reklam a v konkurenci líbivých cinkátek a blikátek, které prostě přitahují pozornost o něco více než ‚‚nudná’’ udržitelnost. Prostě s jedním funkčním produktem, nadšením a myšlenkou, která lidem dává smysl. Mise, ze které neuhneme stůj, co stůj. V průběhu nám o kampani vyšel i článek na CzechCrunch: https://cc.cz/nabit-telefon-a-pomoci-prirode-cesi-vyrazili-na-kickstarter-s-drevenou-nabijeckou-diky-niz-si-vypestujete-i-bonsaj/


Kampaň nakonec dopadla dobře, a cíl se nám podařilo přeplnit téměr o polovinu. Celkově jsme tak poslali první verze nabíječky do x zemí včetně Japonska (k tomu se ještě dostaneme). Kromě Jižní Ameriky, Afriky a Antarktidy jsme tedy v našich prvních představách dobyli skoro celý svět. Byl to po pro nás určitě úspěch, ale i poměrně solidní chaotické období, ve kterém jsme se téměř nezastavili. Aby toho nebylo málo, díky kampani se nám začaly ozývat firmy, které chtěly spolupracovat. Vyráběli jsme jako diví a střihli si první zakázku na konferenci pro velkou firmu, Mastercard. Zmínění Japonci si naše bonsajové nabíječky zamilovali natolik, že s námi spustili další kolo crowdfundingové kampaně. Všechno bylo zalité sluncem.

Návrh bez názvu



Kapitola II: Jsme mistři světa, jdeme do toho znovu!

Znáte to s tím usnutím na vavřínech. Tak to se nám tak trochu stalo. Pozitivní zpětná vazba a první výsledky nám dali pocit, že jsme mistři Kickstarteru. A tak jsme si o rok později řekli, že uděláme první nabíječku kompletně vytištěnou na 3D tiskárně z recyklovaného materiálu, který jde navíc kompostovat. Bude barevná, budete si ji moci nastylovat, jak chcete a poskládat do variant přesně podle vašeho vkusu. Abychom byli přesní, celkem půjde poskládat do 1 296 barevných kombinací.



Produkt se nám líbil, dávalo nám to smysl a byla to pro nás prostě tutovka. Řekli jsme si zkrátka, že logistiku už umíme, kampaň taky a bude to procházka růžovým sadem. Tentokrát už jsme do toho vložili více prostředků, udělali řadu profi fotek, pořádné video a zaplatili si americkou agenturu specializující se na Kickstarter. Vypadá to super, funguje to super, je to cool. To přece musí vyjít, ne? Nakonec to jakžtakž vyšlo, ale výsledky byly horší než u první kampaně a my z toho byli docela smutní. 


Přišla první krize identity a museli jsme si položit tvrdé strategické otázky:

  • Fakt někoho vytrhne další bezdrátová nabíječka?
  • Dokážeme z toho udělat normální byznys nebo jsme se prostě jen svezli na kovidové vlně?
  • Máme správně nastavenou značku vůči tomu, co chtějí zákazníci?

 

CES 2023 v Las Vegas, nová značka a restart

V tom smutku ale přišla jedna velká příležitost. Jeden z našich partnerů nás vybral na největší technologickou konferenci světa v Las Vegas - CES. Dali nám možnost vlastní výstavky. Tak jsme nelenili, koupili letenky a vydali se na pětidenní americké dobrodružství do haly, která hlásila 200 000 návštěvníků! 

treed vegasStálo nás to spousty úsilí a peněz, ale porovnání na světové úrovni nám dalo novou perspektivu.

Odnesli jsme si z toho tohle:

  • Naše vize není hloupost a zaujali jsme na konferenci lidi z obrovských firem a měli spoustu konverzací, které nás posunuly v přemýšlení o obrovský kus.
  • Na světovou úroveň musíme vyrábět hodně rychle velké množství kusů a držet při tom udržitelné principy.
  • Americký trh zatím udržitelnost tolik nezajímá, v tomhle jsme v Evropě mnohem dál.
  • Jeden produkt prostě nestačí.
  • Musíme se zaměřit na naši rodnou zem a vybudovat si fajn základnu.

A tak jsme se pustili do práce. Kompletně jsme předělali značku, vytvořili nové produkty, balení web a po dvou letech existence se začali připravovat na vstup do České republiky. Trochu paradoxní pro českou značku, ale chybami se člověk učí.


Kapitola III: Ahoj češtino, vlastní e-shop a nové produkty

Je březen roku 2024 a my zrovna píšeme tento článek. Při sumarizaci všeho, co se povedlo a nepovedlo jsme toho museli řadu vynechat. Ale uvědomili jsme si, jak moc nás to baví. A tak jsme se rozhodli, že začneme tak trochu od znovu a pustíme český e-shop, na kterém teď zrovna jste. Protože to prostě dává smysl. Tak vítejte v naší zatím nejvychytanější verzi wearetreed. Neustále se učíme, rozvíjíme a posouváme. Je nás málo, takže ne vše bude dokonalé, ale slibujeme, že do toho dáváme maximum.

Letos pro vás zatím máme:

Dotaženou verzi nabíječky treed charger
Minimalistický a udržitelný stojan na notebook treed laptop stand
Dřevěný luxusní deníček treed notebook
Nejvonavější autoparfém z houbového materiálu ve spolupráci s kyjovským startupem Myco




Na závěr vás poprosíme o následující:

  • Pište nám nápady pro zlepšení nebo pochvaly na podpora@wearetreed.cz
  • Sledujte nás na instagramu @wearetreed.cz
  • Pokud víte o nějakém eko materiálu nebo něčem, co musíme vyzkoušet, hned nám napište.
  • Jestli máte taky šílený nápad, jak zlepšit vaše okolí, dejte se do toho!

Díky moc!

Celý wearetreed tým a jeho podporovatelé.